(יחזקאל א טו) "וָאֵרֶא הַחַיּוֹת וְהִנֵה אוֹפַן אֶחָד בָּאָרֶץ אֵצֶל הַחַיּוֹת". אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר, מַלְאָךְ אֶחָד שֶׁהוּא עוֹמֵד בָּאָרֶץ, וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ לְבֵין הַחַיּוֹת, בְּמַתְנִיתָא תָּנָא, סַנְדַלְפוֹן שְׁמוֹ, וְגָבֹהַ מֵחַבֵרוֹ מַהֲלַךְ חַמֵשׁ מֵאוֹת שָׁנָה, וְעוֹמֵד אַחוֹרֵי הַמֶּרְכָּבָה, וְקוֹשֵׁר כְּתָרִים לְקוֹנוֹ. אֵינִי, וְהָא כְּתִיב, (יחזקאל ג יב) "בָּרוּךְ כְּבוֹד ה' מִמְקוֹמוֹ"? מִכְלָל דִּמְקוֹמוֹ לֵיכָּא דְּיָדַע לֵיהּ? (אלא דקשר ליה לכתר, ומשביע בּשם המפורש, ואזל תּגא, ויתיב בּדוכתיה). [דַּאָמַר שָׁם אַתַגּגָא, וְאָזַל וְיָתִיב בְּרֵישֵׁיהּ]. (חגיגה יג ב)
top of page
חיפוש
פוסטים קשורים
הצג הכולמשנה: הֶתֵּר נְדָרִים פּוֹרְחִין בָּאֲוִיר, וְאֵין לָהֶם עַל מַה שֶּׁיִּסְמֹכוּ. הִלְכוֹת שַׁבָּת חֲגִיגוֹת וְהַמְּעִילוֹת, הֲרֵי הֵם כַּהֲרָרִים הַתְּלוּיִין בְּשַׂעֲרָה, שֶׁהֵן מִקְרָא מֻעָט וַהֲלָכ
משנה: מקרא מועט והלכות מרובות. גמרא:... תנא: נגעים ואהלות מקרא מועט והלכות מרובות. נגעים מקרא מועט? - נגעים מקרא מרובה הוא! אמר רב פפא: הכי קאמר: נגעים - מקרא מרובה והלכות מועטות, אהלות - מקרא מועט וה
משנה: כָּל הַמִּסְתַּכֵּל בְּאַרְבַּע דְּבָרִים רָאוּי לוֹ שֶׁלֹֹּא בָא לָעוֹלָם - מַה לְמַעֲלָה, מַה לְמַטָה, מַה לְפָנִים, וּמַה לְאָחוֹר. גמרא:..תָּנוּ רַבָּנָן: "כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִ
bottom of page